Ensináronnos que para ter algunha “veracidad” no que dicimos era imprescindible romper cos nosos prexuízos previos.
Parece que non, como proclaman acontecementos relacionados co 8-M e partidarios da a verdade “obxectiva”, que estes días teñen defensores, dispostos a facer valer o que sexa. Por exemplo, na Casa de Windsor, grazas ás confesións de Harry e a súa esposa,netos da raíña, acóllense a que non teñen “iguais recordos”. Máis preto, na rúa Xénova, testemuñas implicadas no pasado do PP acolléronse á doutrina de non contestar a preguntas que teñan que ver con ese tempo histórico, cando arrecian as dúbidas. Uns e outros están no seu dereito, a cambio de quedarse sen presente entre cantos prefiren a autenticidade sobre a impostura.
A doutrina do Adoctrinamiento
A novidade máis recente é a teoría do “adoutrinamento”
que, para tapar un episodio non menos chusco, lanzou o alcalde madrileño, e
afecta ás políticas educativas. A reserva de Almeida respecto da posible
asistencia dun persoeiro político a un centro público, para que lle preguntasen
sobre cuestións de xénero, parécese ao minucioso afán dos equipos modestos para
embarrar un encontro cando os visita un dos grandes: os seus xogadores exhiben
todo tipo de enganos, máis ou menos regulamentarios, para que ningunha
xogada saia adiante: os italianos foron artistas en tácticas do catenaccio, invento futboleiro dos anos
30. Habilidades como a deste alcalde voceiro dos sofismas do seu partido
son, ademais, encirrados enseguida por unha ampla inchada mediática,
verdadeiros árbitros das ciencias morais da verdade e o ben públicos. ADOUTRINAMENTO
está a piques de pasar neste momento ao Ficcionario da senrazón política,
partidaria de que o disentimiento sexa o sistema ordinario de canto nos afecta
e, por suposto, de canto poida acontecer, posto que o que importa é ir
improvisando e saíndo dos barullos como se poida.
Adoutrinamientos varios
Teñen un problema coa memoria; Almeida e os seus
siareiros talvez deberían pensalo mellor e non que os seus adversarios dean en someter o BOE, a CE78 e ata os Acordos co Vaticano de 1977-79 -sucesores
dos Concordatos de 1851 e 1953- a este criterio do “adoutrinamiento”. De
súpeto, haberían de suprimir a maior parte da historia educativa española,
especialmente a que máis gusta á súa bancada -empezando polos libros de
texto que a acompañaron- e canto aínda persiste en “adoutrinar” a todo tipo
de cidadáns, de diverso modo e con variable intensidade. En fin, que isto do
cristal con que se miran estes asuntos desde este Madrid que, co confinamiento,
quere parecerse á aldea gala de Ásterix e Óbelix, empeza a rezumar
crecentemente sabores de vila acordes co que din os terraplanistas, os
negacionistas e os partidarios do PIN parental; estes sabores e saberes
á carta, que non excedan a asepsia instruccional e o que contaba o “sentido
común” e a súa avóa a preguiza mental, quedan moi epatantes nos territorios
chieiros e similares, pero destrúen o esforzo de coñecemento acumulado desde a
nosa tataravoa Lucy cando decidiu ser bípeda hai 3,2 millóns de anos no Rift
etíope.
“Ministerio da verdade”
Sempre hai persoas
dispostas ao que sexa con tal de ir tirando, pero, incluso contando caos dificultados
para atopar traballo, vai ser tarefa imposible atopar ese tipo de docentes que
saiban ensinar de modo tan neutralmente “obxectivo”, “natural” e “como Deus
manda”, que non se contaminen nunca de subxectividade ningunha, e que, ademais,
non se sintan obxecto, dunha ou outra forma, da censura aleatoria dun distópico
Ministerio da Verdade. O propio Almeida, por máis que desde o século
XVIII sexa barato confesarse de restricción mental -o gran subterfuxio para
mentir sen remordemento ningún-, debería examinarse seriamente antes de
seguirse aproximando ao extremo dereito do campo de xogo, non sexa que a viga
que leva no ollo lle cause un bo descalabro: os métodos da depuración de
disidentes son imparables cando se poñen en marcha. Doutra banda, quéirao ou
non, na súa posición de voceiro e alcalde fai Pedagoxía social e, como
tal, está obrigado a dar exemplo aos cidadáns; embarrando o campo de xogo
réstase a si mesmo credibilidade e razón ilustrada. Actuar permanentemente pro domo sua nótase moito cando os cidadáns
só se satisfan si ven bo deporte, non cambadelas continuas á súa convivencia
intelixente e democrática.
Manuel Menor Currás
Madrid, 10.03.2021
TEMAS: Adoutrinamento.- Veracidad informativa.- Obxectividade/Subxectividade.- Convivencia democrática.- “Ministerio da verdade”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario