O propio MEC cambiou o argumento. pasaron de dicir que "a LOGSE afunde o sistema" a recoñecer que "avanzamos, pero non o suficiente".
De mirárese ben, non é estraño que o PIAAC (Informe PISA para adultos)
detecte un baixo nivel comprensivo nas competencias lectoras dos
españois. Sabiámolo por outros indicadores, pola historia da nosa
educación e as súas limitacións -desde a Lei Moyano en 1857, ata a LOCE
de 2002- e polos datos que proporciona periódicamente o Censo, testemuña
fidedigna tanto do baixo nivel educativo medio dos españois como das
sensibles melloras dos últimos trinta anos. Evidencia este que non é
idéntica a situación dos maiores de 55 anos que a dos que andan entre os
16 e 24. Con ser mellorables os sistemas que viviron os nados despois de
1988, infinitamente máis mediocres foron os padecidos polos que naceron
nos 40 e 50, moitísimo máis analfabetismo absoluto e, igualmente, con
moitos menos universitarios. É verdade que o Censo só rexistra os
títulos académicos, pero as súas variacións non son alleas á historia
educativa dos españois. O PIAAC, máis explícito en canto a qué saben
facer os enquisados, permite comparacións con outros países da OCDE e
advírtenos un pouco máis do panorama educacional da nosa
poboación. Pero non vale para argumentar a conveniencia da LOMCE. Facelo
é, sinxelamente, un atropelo, xa que PISA mostra que as xeracións
últimas de estudantes do noso país non están tan afastadas dos promedios
internacionais -como vén repetindo, insistente, o sociólogo José
Saturnino Martínez (@mandarrian), entre outros.
En nada melloran as capacidades dos nosos estudantes -nin as da poboación en xeral- cando oficialmente, desde o MEC e moitas Comunidades, se empregan sen rubor estes e outros datos para o contrario do que debesen, dando a entender que con esta nova lei pronto cambiará substancialmente o panorama. Agora que recortaron o orzamento, multiplicaron o duro traballo dos docentes residuais e tratan de introducir no sistema asuntos, controis e materias doutra época -sen máis consenso que o da súa solitaria maioría parlamentaria-, os grandes principios da LOMCE só empeorarán os datos de PISA/OCDE. Salvo manipulación, todo induce a pensar que declinarán máis esas capacidades lectoras e matemáticas xenéricas.
En boca dalgúns eximios políticos, "mellorar" case sempre é un eufemismo baldeiro e equívoco, tan reiterado que non podemos fiarnos dunha suposta honestidade e decencia no dicir. Soa máis a un espellismo verbal, a consigna anticidadá afanada en tapar a ineptitude ou a ansia de que todo se volva un pouco máis tráxico. Non imos esixirlles que sexan uns exquisitos académicos, pero si que sexan rigorosos e honestos no significado que denotan as súas mensaxes. A da súa palabra é a mínima pedagoxía que poden exercer. Debesen saber que a ninguén anima a ler e entender o que sucede -nin menos o que presuntamente fan eles como representantes nosos no público- si os vemos empeñados en terxiversar e anular o aire semántico das palabras que nos son máis queridas: democracia, xustiza, servizos sociais dignos, igualdade, e tantas outras que compoñen o campo primordial sobre o que se estrutura un sistema educativo coherente.
Todos os días hai grandes novidades neste terreo do Logos político, que diría D. Emilio Lledó, pero foi significativo, este martes pasado, que un relevante parlamentario dixese que opoñerse ou discutir leis como a LOMCE -ou outras que nacen marcadas con similar cariz reformista- era "conservador" E tamén tivemos que oír que era "progresista" ensinarlles ás nais en situación abortiva unha ecografía da súa feto... Que ninguén se estrañe de se, ante tales abusos da linguaxe, a xente opta pola asiduidade a telebasuras varias: é ese o obxectivo?
En nada melloran as capacidades dos nosos estudantes -nin as da poboación en xeral- cando oficialmente, desde o MEC e moitas Comunidades, se empregan sen rubor estes e outros datos para o contrario do que debesen, dando a entender que con esta nova lei pronto cambiará substancialmente o panorama. Agora que recortaron o orzamento, multiplicaron o duro traballo dos docentes residuais e tratan de introducir no sistema asuntos, controis e materias doutra época -sen máis consenso que o da súa solitaria maioría parlamentaria-, os grandes principios da LOMCE só empeorarán os datos de PISA/OCDE. Salvo manipulación, todo induce a pensar que declinarán máis esas capacidades lectoras e matemáticas xenéricas.
En boca dalgúns eximios políticos, "mellorar" case sempre é un eufemismo baldeiro e equívoco, tan reiterado que non podemos fiarnos dunha suposta honestidade e decencia no dicir. Soa máis a un espellismo verbal, a consigna anticidadá afanada en tapar a ineptitude ou a ansia de que todo se volva un pouco máis tráxico. Non imos esixirlles que sexan uns exquisitos académicos, pero si que sexan rigorosos e honestos no significado que denotan as súas mensaxes. A da súa palabra é a mínima pedagoxía que poden exercer. Debesen saber que a ninguén anima a ler e entender o que sucede -nin menos o que presuntamente fan eles como representantes nosos no público- si os vemos empeñados en terxiversar e anular o aire semántico das palabras que nos son máis queridas: democracia, xustiza, servizos sociais dignos, igualdade, e tantas outras que compoñen o campo primordial sobre o que se estrutura un sistema educativo coherente.
Todos os días hai grandes novidades neste terreo do Logos político, que diría D. Emilio Lledó, pero foi significativo, este martes pasado, que un relevante parlamentario dixese que opoñerse ou discutir leis como a LOMCE -ou outras que nacen marcadas con similar cariz reformista- era "conservador" E tamén tivemos que oír que era "progresista" ensinarlles ás nais en situación abortiva unha ecografía da súa feto... Que ninguén se estrañe de se, ante tales abusos da linguaxe, a xente opta pola asiduidade a telebasuras varias: é ese o obxectivo?
De proseguir este
ritmo de antipatía, habería que esixirlle ao Sr. Wert que retire a España
dos traballos de PISA, pois só parece que vallan para que o seu propio
círculo hermenéutico ofenda a intelixencia dos cidadáns. Usado para o
monólogo exclusivo, non para o entendemento e a convivencia no que
importa, sáenos custoso.
Etiquetas: LOMCE, Wert, PIAAC, PISA, OCDE, Censo, Linguaxe política, Emilio Lledó, José Saturnino
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Madrid, 19/10/2013
No hay comentarios:
Publicar un comentario