A opinión dos docentes...non conta?

2 oct 2013

Consultan aos cidadáns sobre a LOMCE. É unha "lei de todos e para todos"?

Para Sandra Moneo, portavoz dos promotores da LOMCE no Congreso, estariamos ante unha "lei de todos para todos". É improbable, con todo, a credibilidade deste aserto.

Manuel Menor Currás

Logo de dous anos de intensa resistencia suscitada polos decretos que a precederon, e á vista do último tránsito desta norma polo Parlamento, tal afirmación soa rara e esquizoide: ata agora tan só aceptaron leves retoques transacionales a conta dalgún grupo sempre obsequioso, útil para xerar visos de pluralidade, pero coincidente cos impulsores da LOMCE en conviccións alleas a toda modernización razoable do sistema educativo. Con tanto afán misional compartido, redundante e sobreactuado, nin se ocupan do barullo que crean para unha hipotética posta en marcha desta lei. Nin menos de que, si acaban impoñéndoa, os profesores farán como que a aceptan, pero sen que transforme e mellore en nada o seu quefacer.

Se fose unha "lei de todos", o ministro que a propón e defende non tería problema ningún cando comparece en público. Tampouco lería imperturbable á prensa datos tan nefastos como os de fai uns días, en que o ensino en xeral, e a pública en particular, resultaban claramente danados pola súa política restrictiva e sesgada. Alleo a todos, parecía estar rendendo contas satisfactorias a un incógnito grupo selecto que lle impuxo que se ativese ao clásico guión en que todo vai mellor si funciona peor. Vir agora con que esta é unha "lei de todos" retorce en exceso o aire semántico das palabras. Colleitou no Congreso 11 enmendas á totalidade -todo un récord- e a numantina resistencia do Partido gobernamental a saír do seu embiguismo fixo que os principais grupos da oposición se coaligasen para derrogar esta norma tan axiña que como poidan.

Doutra banda, no afortunado eslogan de Mareaverde -ao que a fraseciña parece querer suplantar-, o suxeito da proposición é a Escola pública, unha "Escola pública de todos e para todos". Para a LOMCE e os seus instigadores, en cambio, ese suxeito aparece diminuído gravemente. Impórtalles máis a súa lei que a Escola publica: ou non a mencionan ou, cando non teñen máis remedio, só é para ultraxe e vilipendio; salvo raras excepcións, sempre é para rebaixar as súas condicións e prestacións, porque non aceptan o seu concepto pleno. A escola pública de que falan non é a que necesita a España democrática actual; responde máis ben á estatalización dunha escolarización destinada aos menos afortunados, subsidiaria da privada ou concertada, e con funcións primordialmente orientadas a gardería de adolescentes en que non se cuestione nin de lonxe a orde social establecida. No novo deseño do "ensino público", os principais atributos que os expertos lle esíxen se desvirtúan e reorientan a confirmar os desequilibrios sociais dos que procede a súa xente.

Se a LOMCE consagra esta tendencia, non poden alegar agora que a educación que queren "mellorar" sexa a que van deixar que sexa accesible "a todos". Só unha minoría social sairá beneficiada, sobreprotexida e privilexiada, mentres entre o común se fortalecerá a idea de que a España que subxace a tal deseño non é a súa. Xa Galdós reflectiu extraordinariamente ben esta dualización en Misericordia (1897), a través de Nina, a criada, e Francisca, a súa señora.

Hoxe, son demasiados os que entenden que esta non é nin unha lei de todos nin para todos: sigan, si non, a consulta cidadá que está en marcha estes días: (http://www.consultaciudadanaporlaeducacion.org/index.html). E non perdan de vista, ademais, que, segundo a última enquisa do CIS, os profesionais máis valorados neste momento, son os da sanidade e a educación, pola defensa que fixeron destes servizos: non pode alegar algo similar a maioría parlamentaria. A sensibilidade cívica cara á política educativa actual é tal que, incluso ANPE e CSIF, aceptaron unirse á folga xeral do ensino, o próximo 24 de outubro. Aos promotores da LOMCE non lles queda moito tempo para facer verosímil a súa pretensión de que sexa esta unha "lei de todos para todos".
............................................
LOMCE, Políticas educativas, Parlamentarismo, Consulta cidadá pola educación, Sindicalismo, Dualización social..., Educación democrática, Mareaverde.

No hay comentarios:

Publicar un comentario