A opinión dos docentes...non conta?

19 nov 2013

Non é verdade que Wert e Gomendio pertenzan á Plataforma pola Escola Pública.

Manuel Menor Currás

Gobernar o público Ministerio de Educación non implica actualmente ocuparse dos asuntos que preocupan á Plataforma Estatal pola Educación Pública: a cotío son antagónicos.

Entre os expertos en Xeografía do disparate tamén é axiomático engadir neste momento que tampouco é verdade que a esta organización fosen darlle algún premio "nacional" dos que reparte por estas datas o pluriministerio entre a polifacética "industria cultural" da non menos ambigua "marca España": nin sequera tomaron en consideración a enorme actividade literaria, artística, musical, comunicativa, gráfica e documental que a Plataforma despregou na rúa, nos medios e no cotián bulicio de Internet. No entanto, non é inverosímil que, dado o acreditado e extenso polimorfismo expresivo dos integrantes desta organización durante este último ano, os historiadores pronto enxalcen a súa capacidade para situar ao ministro Wert en lugar inextricable, confirmado polo CIS. Este 16 de novembro, os invitados e responsables da PEEP falaron amplamente del no Ateneo madrileño por mor da súa peculiar achega a mellora do sistema educativo español.

Nin Wert nin Gomendio estiveron alí físicamente. Non pode dicirse, con todo, que Wert e os seus inmediatos non se ocupen da escola e, en particular, da pública. Fano con relativa frecuencia, pero o que din ou fan é moi distinto do que, desde esta "Plataforma Estatal pola Educación Pública", pretenderon este fin de semana ao mentar a Wert e os seus labores. Non deben, pois, confundirse ambos mundos e preocupacións e de aí o rotundo mentides inicial. O Perich, mestre acreditado en desfacer rumores e equívocos intencionados -como demostrou ampliamente en Autopista (1970)-, probablemente estivese de acordo. Ben é verdade que ata a RAE teríao complicado se entre os seus afáns por "fixar, limpar e dar esplendor" ao noso idioma común, se ocupase do significado preciso de "ESCOLA PÚBLICA", palabra tan socorrida como diverxente nos medios políticos e educativos, especialmente nestes días en que a LOMCE está pasando polo Parlamento case "sen romperse nin luxarse". Dicir "ESCOLA PÚBLICA" non é unívoco e todo apunta a que as súas discordantes significados non se "axuntan": os que lle atribúen Wert e esta Plataforma están nas antípodas.

Logo de 50 anos de que Joaquín Ruiz-Giménez fundase Cadernos para el diálogo, chama poderosamente a atención que o tocante a educación -e nunha etapa sedicente democrática- sexa lugar de profundo desencuentro e desafecto. Dous non dialogan se un non quere: a relación de Wert coa "Plataforma" é tal que, segundo os seus mentores, nin quixo oílos, versión moi críble se se  advirte o trato sostido ata agora por este ministro coa oposición política no Parlamento. Nin sequera o optar por chamarse "Plataforma" -término tan vinculado desde a Transición ao afán de encontro e transacción, e tan distinto semánticamente das antigas "frontes" e as súas connotaciones bélicas-, xerou a máis mínima esperanza de chegar a algún acordo neste terreo. En definitiva, Wert non os considera interlocutores á súa altura, aínda que representen aos sindicatos maioritarios do sector, a gran parte de estudantes e pais e, ademais, a unha ampla serie de colectivos, nos que brillan grupos imprescindibles para entender os logros de modernización e democratización do noso sistema educativo no mesmo período. Agora, cando el ou a súa segunda falan de "diálogo" aberto, nunca se refiren a estes senón a outros grupos e mensaxeiros que gustan máis do selectivo, algúns dos cales ata invocan a Deus para defender as súas posicións, similarmente ás monarquías do Antigo Réxime. É dicir, que na España democrática de 2013, o Ministerio ao que compete a materia educativa de todos os españois actúa coma se non pasásemos de 1789 ou -se se prefire o devir histórico hispano- de 1833, en que á morte do Fernando VII absolutista iníciase unha relativa e lenta "modernizació". Na res pública educativa -e noutras-, demasiadas cousas estarían sucedendo aínda por mandato cuasi divino ou -como repetían as moedas da etapa franquista- "pola graza de Deus". Ou como José María Maravall contou que lle sucedeu a pouco de tomar posesión dese Ministerio en 1982, cando recibiu en audiencia a un grupo de mitrados que se sorprenderon de que non lles quixese asinar os primeiros decretos que lle levaban xa feitos para o seu mandato (Ver: Escola, nº 3907, 26/05/ 2011).

A falta de tacto e oído de Wert coas propostas desta Plataforma, está provocando que os próximos 20, 23 e 30 de novembro volvan de novo as indignadas protestas e manifestacións á rúa, ás escolas e universidades. Os manifestos, reivindicacións e propostas que a PEEP suscita neste momento concordan con sucesivos desencontros deste ministro coa xente, ata do seu propio partido -seguidos de rectificaciones case sempre capciosas-, como volveu a poñer en evidencia, hai pouco, o conflito creado á mantenta das becas Erasmus. De tal calibre que o responsable de asuntos educativos na Comisión Europea cualificou entón as decisións de Wert sobre este asunto como "lixo".

É meramente circunstancial que esta apreciación veña a coincidir co prolongado conflito que a Sra. Botella ha ter suscitado ata fai un intre en Madrid por culpa da limpeza da cidade en que figura como alcaldesa? É tamén coincidencia que se reavive agora mesmo -logo da sentenza dun Xulgado coruñés sobre os prexuízos causados polo Prestige fai once anos- o conflito moral suscitado a cantos colaboraron a limpar de chapapote a Costa dá Morte? De acordo coa contraposición do mariñano Antón Losada en Eldiario.es, cantas veces teremos que gritar nunca mais para que, no que nos concerne a todos, non nos coen de novo outra mais? A este ritmo, en nome de qué rabiosa verdade demagóxica acabaremos enterrando o pouco logrado nestes últimos 38 anos? E namentres, nesta inquietante e cega transición pola que navegamos... qué gañan os españois con que Wert e Gomendio presten oídos xordos a esta Plataforma Estatal pola Escola Pública?

Madrid, 17/ 11/ 2013

No hay comentarios:

Publicar un comentario