A opinión dos docentes...non conta?

1 nov 2013

En "Salvados" gustaríalles entrevistar a Wert, para que explicase a súa xestión.

MANUEL MENOR 
Díxoo hai uns días Jordi Évole, antes de reiniciar o popular programa de laSexta. O tan mentado ministro podería aproveitar para contar por que a súa Secretaria de Estado ninguneou a última folga educativa, ata facer dubidar da súa existencia. Ou para explicar as bondades da LOMCE.

En política, non só se ha ser bo, senón que, ademais, hai que parecelo, segundo contan que dixo César. Para o Barón d´Holbach -máis emparentado ideoloxicamente co perspicaz Maquiavelo-, o comportamento dos que se movían neste medio xa era bastante máis complexo no Antigo Réxime. Amigo de Ilustrados como Condorcet ou Diderot -e tamén Adam Smith ou David Hume-, desde o seu salón próximo ao Louvre tivo tempo para ver polo miúdo como, para desempeñar a súa función, “o cortesán é ás veces insolente e ás veces vil; ás veces da avaricia máis sórdida e a avidez máis insaciable e outras da máis extrema regalía, en ocasións audaz como poucos e outras da máis vergoñentasa covardía, ás veces da arrogancia máis impertinente e outras da cortesía máis estudada”, todo en prol do Monarca/Estado, a pesar de que chocase contra a racionalidade e a virtude dos súbditos e, polo tanto, contra o presumible menosprezo destes. Só o bo cortesán “conseguía reducir ao silencio esas voces inoportunas; só el era capaz dese nobre esforzo” incomprendido, como deixou escrito en El arte de trepar a la usanza de los cortesanos (1790).
Hoxe aínda todo se volveu un pouco máis intrincado. Fíxose aínda máis difícil exercer o politiqueo segundo o canon marcado por Holbach, pero non imposible. O pasado día 24, Wert deixou practicamente soa á súa segunda no Ministerio para que explicase que non estaba pasando na rúa e nas aulas. A el mesmo cústalle cada vez máis seguir defendendo que esta LOMCE é profundamente democrática; que na súa xestación mantívose un alto nivel de diálogo e apertura ao consenso social; que coa organización de centros que propugna -con poderes practicamente absolutos para os novos directores- vai mellorar sustantivamente o rendemento de ensinantes e ensinados; que contribúe a unha sociedade máis xusta e cohesionada; que, en diante, o sistema educativo español excluirá e segregará moito menos do que viña facendo; ou que, xa que logo, non é unha trampa dicir que con esta lei “mellorará” notablemente a educación e a cultura en España. Despois do 24-Ou, as súas palabras soan especialmente contraditorias co sentir cidadán. E aínda máis desde as adaptativas conveniencias e inconveniencias que se puideron ver e oír na manifestación da madrileña Praza de Colón, indicativa das distintas dereitas da dereita.

Nos tempos que corren, non se arrisca case nada por non aterse ao famoso apotegma de César. O testemuño de bondade dunha controvertida xestión depende da vox populi de proximidade. Contar con maiorías -a parlamentaria e “a silenciosa”-, indicativas de aceptación habitualmente acrítica é suficiente para presumir de bo facer. Polo menos, iso practica -entre outros- o grupo parlamentario que aínda arroupa ao Sr. Wert. E mellor aínda se se ten a favor -iso debeu pensar tamén o día 24-0 a Sra. Gomendio antes de gravar o seu vídeo e desinformar de canto estaba sucedendo mentres peroraba- unha gran parte da opinión publicada ou emitida. Para saber que é realmente así, basta ver 24H, de TVE -esta televisión pública que tanto dá que falar canto menos di-, para ver como case sempre manteñen, entre os opinadores convocados a facer a onda nese programa, un constante catro a un proclive ás teses, actividades e proxectos gobernamentais, proporcionalmente indicativo, por outra banda, do comportamento habitual que a prensa escrita e dixitalizada adoitan soster.
Cando de tal modo se expresan os medios existentes por terra, mar e aire desta España de hoxe, mellor non equivocarse: parece coherente non dar pábulo, no aberto programa de Jordi Évole, a que alguén poida deducir que este Goberno navega no despropósito, e máis nunha reforma como a educativa, de tanta transcendencia para as xeracións máis novas. Sendo a última, non se compadecería ben que viñese á última en canto a bondades sen conto e que o propio Wert non acertase a contalas debidamente. Ser alumno “excelente”preveuno fronte ás incontroladas emboscadas que lle puidese tender o xornalista catalán. A dúbida é, de todos os xeitos, como é que a José Manuel Lara lle interesa que volva emitirse agora Salvados, con máis medios mesmo que ata hai cinco meses. O tamén amo de Antena3 e La Razón -entre outros moitos medios- adiantara ante Wert o pasado 21 de agosto: “Quero que laSexta sexa unha televisión de centro-esquerda respectuosa coa dereita, pero aínda non o é. Estamos niso”.
-------------------
Temas: Políticas educativas, LOMCE, Reforma e Contrarreforma educativas, maiorías/minorías, Wert, Gomendio, Jordi Évole, “Salvados”, laSexta.

Madrid, 28/10/2013

No hay comentarios:

Publicar un comentario